Dit jaar bestaat Koninklijk Theater Carré 125 jaar. Ter ere daarvan staan er veel speciale voorstellingen op het programma. Eén daarvan is de Amsterdamse Avond van Willeke Alberti. Het wordt een prachtige avond en Het Zwanenkoor mag daaraan een bijdrage leveren. Kaarten kunt u kopen bij Carré. Als u het Amsterdamse lied een warm hart toedraagt, is dit zeker een aanrader. Marian van Alphen zal deze avond op verzoek van Willeke het lied zingen, waarmee zij het Ouderensongfestival won, "Het Oude Huis".

Vrijdag 12 oktober vond in Carré de “Grande finale” plaats van het Oudersongfestival 2012, Twee leden van Het Zwanenkoor Elly Hählen en Marian van Alphen hadden zich geplaatst voor deze finale. Op zich al een grote prestatie om uit 600 deelnemers uit alle delen van ons land gekozen te worden voor deze finale. Het Koninklijk Theater Carré is natuurlijk een locatie waar iedere zanger of artiest van droomt om op te treden. Er waren drie prijzen te vergeven als eerste de internetprijs, waar via de website van het ouderen songfestival een stukje van de betreffende deelnemer te horen was en de bezoeker drie voorkeur stemmen mocht uitbrengen. Daarna de publieksprijs, waar de bezoekers van het theater hun stem mochten uitbrengen en dan nog de Vakjuryprijs die uitgereikt werd door een vakkundige jury bestaande uit o.a. Hans van den Boom, radio en televisiemaker, Henk Kreukniet, opera zanger en Joke de Kruijff, actrice en musicalzangeres.

Alle zangers zongen een zelf gekozen lied, dat ze ook in de voorrondes brachten op hun eigen gepassioneerde wijze.
Elly Hählen zong “The frim fram Sauce” geschreven door Redd Evans en o.a. ten gehore gebracht door Nat King Cole. Marian van Alphen zong “Het oude huis” van Tonny Eyk en Gerrit den Braber, bekend gemaakt door Willeke Alberti.
Marian zong het lied prachtig, op gevoelvolle wijze. Ze stal daarmee de harten van de vakjury en werd uitgeroepen tot de winnaar van de vakjury Ouderen Songfestival prijs 2012.
De aanwezige koorleden stonden nog net niet op de stoelen van blijdschap en Marian nam geroerd de bloemen en de lovende woorden in ontvangst.
Het Zwanenkoor is trots op beide koorleden en natuurlijk in het bijzonder heel trots op Marian van Alphen
Het is toch geweldig twee zulke heerlijke zangeressen in ons midden te hebben.

Het Zwanenkoor in de Donalld Duck nr. 19 2012

Wethouder West, Hetty Welschen, bij Het Zwanenkoor