Zondag, 19 februari 2017 – Het Open Huis

Zondagmiddag, tijd voor gezelligheid! Het Open Huis biedt allerlei activiteiten en organiseert regelmatig bijeenkomsten voor mensen vanaf 50 jaar.
Vanmiddag mocht Het Zwanenkoor optreden. De groep was niet zo groot, maar wel heel erg gezellig. We traden op met een groot deel van het programma, dat we in maart ook in De Rode Hoed gaan brengen. Bekende en iets minder bekende nummers, vrolijke liedjes en mooie ballades. Alles kwam voorbij. Voor het koor meteen een test of alles er nu wel helemaal goed in zit.
Na afloop werd er nog even lekker door gefeest, waarbij de DJ zorgde voor de sfeer.
Het was een super gezellige middag.

Zondag, 12 februari 2017 – Paradiso

Dit hadden we nooit durven dromen! Het Zwanenkoor in een stijf uitverkocht Paradiso. De hele middag soundchecken met de andere artiesten en onze eigen solisten en dan barst om 15.30 uur het feest los.
Wat een sfeer en wat een ontzettend leuk en gemêleerd publiek. Van jong tot oud deinde, klapte, wiegde en zong mee. Ook Wende Snijders, Roxeanne Hazes, Thijs Boontjes, Janne Schra, Mieke Stemerdink en Willeke Alberti waren heel enthousiast.
Mieke deed een swingende versie van Ach vaderlief, toe drink niet meer. Fantastisch. Het dak ging er af.
Na afloop kregen alle koorleden een tasje met daarin de Cd’s van Parels van de Jordaan, een roos en een pikketanissie. Hier was iedereen natuurlijk erg blij mee.
Het was een super middag.
Met dank aan Top Notch, die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt. Chapeau.

Maandag, 6 februari 2017 – Radio 3FM

In het kader van Parels van de Jordaan was Het Zwanenkoor te gast in de studio van Radio 3FM. We werden zeer enthousiast onthaald door DJ Roosmarijn en in de studio wisten ze niet wat hen overkwam. Er was zelfs een wand weg gehaald om ons allemaal te kunnen ontvangen.
Wat een feest werd het. Thijs Boontjes, die samen met Roxeanne Hazes ook meewerkte aan het programma, had zelfs een pikketanussie meegenomen.
Het was ontzettend gezellig. André Vrolijk wist mooi uit te leggen, waarom wij als koor zo uniek zijn. Kortom, het een TOP avond en een bijzondere uitzending.

Zondag, 5 februari 2017 – Hof van Sloten

Vanmiddag mocht Het Zwanenkoor optreden voor een volle zaal in Hof van Sloten. Een mooie lichte ruimte, waar veel mensen een plekje hadden gevonden. Onder de bezielende leiding van André Vrolijk bracht het koor een programma met mooie ballades, waarbij af en toe een traantje werd weggepinkt, afgewisseld met vrolijk repertoire.
Op vele gezichten was te zien, dat mensen heel erg genoten. Dat gold natuurlijk ook voor het koor.
Dit optreden werd mede gesponsord door de Stichting RCOAK. Wat is het toch fijn, dat hierdoor zoveel mensen kunnen genieten van een fantastische middag.
Wij komen graag nog eens terug.

Zondag, 29 januari 2017 – De Klinker

Een elk jaar terugkerend feestje, ons optreden in De Klinker. Een volle zaal met enthousiaste mensen. Het Zwanenkoor bracht een afwisselend programma. Prachtige ballades, maar ook vrolijke nummers. Af en toe kwam er zelfs de zakdoek aan te pas.
Een aantal mensen zong echt alle teksten mee. Wat een genot om te zien.
Zoals altijd was de verzorging geweldig. We werden echt in de watten gelegd, net als de gasten.
Een van onze nieuwe mannen bracht voor het eerst zijn solo voor publiek ten gehore. Spannend, maar het stond als een huis. Iedereen ging voldaan naar huis. Het was een prachtige voorstelling.

Vrijdag, 20 januari 2017 – RTL Late Night

Wat een belevenis! Het Zwanenkoor samen met Willeke Alberti bij RTL Late Night. Aanleiding was de reeks Cd’s die onder de titel Parels van de Jordaan door TopNotch op de markt is gebracht. Willeke is natuurlijk een prima ambassadrice van het Amsterdamse lied en zij vertelde er dan ook enthousiast over. Ook over Johnny Jordaan die zij enorm bewondert. Na het gesprek ging Willeke met Het Zwanenkoor een korte medley zingen. En het kon niet uitblijven, aan het eind liep het hele koor met Willeke en Humberto voorop in polonaise door de studio!
Het was een feestje, zowel voor ons als koorleden als voor de mensen in de studio.
Hebt u het gemist? U kunt natuurlijk altijd nog terugkijken.

Het Zwanenkoor op Noorderslag

Een ongelooflijke ervaring! Het Zwanenkoor was de openingsact op zaterdagavond 14 januari 2017 op Noorderslag. Een groot festival in Groningen live uitgezonden door de NOS op NPO3. Aan dit optreden werkten mee: Wende Snijders, Roxeanne Hazes, Thijs Boontjes, Janne Schra en Willeke Alberti. Het was een daverend succes. Nagenoeg alle kranten hebben er over geschreven. Het Zwanenkoor stond op nr. 3 van de 25 beste acts van het festival! Op 13 januari heeft een reeks Cd's het licht gezien met artiesten als Johhny Jordaan, Tante Leen, Willy Alberti, Alie Roelvink en anderen. De titel van deze reeks is Parels van de Jordaan.

Zaterdag, 14 januari 2017 – Noorderslag

Soms denk je: “Dit gaat een heel leuk optreden worden”. Dat was dit keer zo, maar het overtrof al onze verwachtingen! Wat was het grandioos op Noorderslag. Dit kwam mede door de zeer goede organisatie van TopNotch.
We hadden eerder gerepeteerd met Roxanne, Thijs Boontjes, Janne Schra, Wende en Willeke. Dat was al een feest. Maar toen stonden we daar dus. Het Zwanenkoor als openingsact op zaterdagavond voor een volle zaal met enthousiaste mensen. De adrenaline stroomde rijkelijk door de aderen. Er werd zelfs polonaise gelopen, wat ongebruikelijk is op Noorderslag. Het was een spetterend optreden. De NOS zond het festival live uit. Na de bekendmaking van de winnaar van de Popprijs (Martin Garrix) was er een interview met Wende en Willeke, waarin ook fragmenten van ons optreden.
In de bus terug bleek, dat onze Zwanen van geen ophouden weten, want er werd een CD van het koor opgezet en iedereen zong weer uit volle borst mee. Eerlijkheidshalve: enkele heren moesten wel achter in de bus een uiltje knappen.
Met dank aan allen, die dit mooie optreden mogelijk hebben gemaakt.