Beschermheer, beschermvrouwe en ambassadeurs

Het Zwanenkoor heeft een beschermheer, een beschermvrouwe en vier ambassadeurs.

Job Cohen

“Wie Nederland zegt, zegt: Amsterdam. Wie Amsterdam zegt, zegt: Jordaan. Wie Jordaan zegt, zegt: Zwanenkoor. Wie Zwanenkoor zegt, zegt: een geweldig koor, een geweldige avond – met een vleugje melancholie.”

Eberhard van der Laan

Hij was onze beschermheer tot hij op 5 oktober 2017 overleed. Elk jaar kwam onze burgemeester met zijn gezin genieten van een optreden van Het Zwanenkoor in de Rode Hoed. Wij zullen hem missen!

Femke Halsema

“Nadat zij tot onze burgemeester was benoemd, heeft zij erin toegestemd onze beschermvrouwe te worden. Dat vinden wij een hele eer. Wij hopen haar in 2020 – ons jubileumjaar – ook in de Rode Hoed te mogen begroeten.”

Albert Jan van Soelen

Albert Jan van Soelen is sinds 31 maart 2019 ambassadeur van ons koor. In de loop der jaren heeft hij heel veel voor het koor betekend. Dankzij zijn “Stamppotclub” hebben wij heel veel tehuizen en instellingen een behoorlijke korting kunnen geven. Ook staat hij ons regelmatig met raad en daad ter zijde. Hij is een ambassadeur pur sang!

Maartje van Weegen

Maartje van Weegen is bekend als nieuwslezeres van Het Journaal. Ook werd zij bekend door de grote televisie-interviews met leden van het Koninklijk Huis.

Maartje en haar echtgenoot Joop Daalmeijer zijn al jaren zeer trouwe bezoekers van onze voorstellingen in de Rode Hoed. Ook heeft zij bij ons gepresenteerd in de Rode Hoed. Op verschillende momenten en plaatsen heeft zij ons koor gepromoot.
Sinds september 2022 is zij ambassadeur van ons koor.

Erik Brey

Erik Brey is zanger, acteur, cabaretier en schrijver. Hij is één van de oprichters van de cabaretgroep Purper en de enige die er vanaf het begin nog steeds in zit.
Erik heeft ook een tijdje in Het Zwanenkoor gezongen. Al jaren is hij verantwoordelijk voor de choreografie van de voorstellingen in de Rode Hoed. Hij komt dat ook met het koor inoefenen.

Sinds september 2022 is hij ambassadeur van Het Zwanenkoor.

Danny Damman

Danny Damman is bekend als Mister Ziggo Dome. Na een carrière bij de Amsterdam ArenA heeft hij 15 jaar voor deze concert locatie gewerkt en mogen bijdragen aan het grote succes van deze zaal. Een zaal die jaarlijks in de top 10 van de lijst best gewaardeerde zalen ter wereld staat. Hij is een trouwe bezoeker van Het Zwanenkoor, draagt het Amsterdamse lied een warm hart toe “omdat het hem raakt” en heeft ons al vaker een podium gegeven om het culturele erfgoed uit te dragen.

Sinds september 2023 is Danny ambassadeur van ons koor.