Rode Hoed 1 maart 2020

Het Zwanenkoor bestaat 30 jaar. Een prachtig boek “De Parels van de Jordaan” en een mooie Cd “Al 30 jaar met hart en ziel” zijn daar het tastbare bewijs van.
En dan nu de 1e jubileumvoorstelling. Het is de 162e keer, dat Het Zwanenkoor in de Rode Hoed staat. Tot het allerlaatste moment ontzettend hard gerepeteerd. André Vrolijk heeft een heel mooi programma samengesteld. Alle liedjes van de Cd zitten erin, maar ook een potpourri met bevrijdingsliedjes, een songfestival medley, De Jantjes potpourri, twee acts en twee Amsterdamse potpourri’s. Een programma om van te smullen. Deze middag was onze presentator Richard Groenendijk. Een geboren Zeeuw, die in Rotterdam woont! Hij was geweldig en had geen enkel probleem met onze Amsterdamse humor. Wat is die man grappig en adrem. Dat hij ook mooi kan zingen, bewees hij met het lied LEF van Karin Bloemen. Prachtig, je kon een speld horen vallen.

Hij was ontzettend enthousiast over onze voorstelling en meldde een paar maal, dat hij nog wel een keer wil komen presenteren. Bijzonder was, dat Maurizio Mantile in de zaal zat. Hij was jarenlang onze toetsenist, maar helaas sinds vorig jaar vanwege gezondheidsredenen niet meer. Het fijn, dat hij erbij was.

De reacties van het publiek waren zeer positief en enthousiast.
Met dank aan Maarten Kruijswijk (drums), Justin Witte (geluid) en natuurlijk André Vrolijk onze muzikaal leider, virtuoos op de accordeon. De première was geslaagd.

Klik hier voor het fotoalbum.