Noorderkerk avondvoorstelling

Wij mogen na de middagvoorstelling even pauzeren en worden dan verwend met een meer dan fantastische maaltijd verzorgd door Baut. Zo lekker dat ik denk, dat een aantal van ons nog wel een extra portie hadden gelust.
We kleden ons daarna om voor de avondvoorstelling.

Als we het meeklappen horen van het publiek, wanneer we opkomen, voelen we het al. Dit is me toch een publiek! Die hebben er zin in om er een feestje van te maken. En een feest wordt het, niet normaal.
Marga van Praag is dit keer de presentatrice. Wat kan ze heerlijk het publiek betrekken bij haar verhalen en gesprekjes met het publiek. Helaas loopt ons tijdschema daardoor wel wat uit. Er zijn zelfs bezoekers, die er in middag ook al bij waren. Dat bekent Gerda, die helemaal vooraan zit. Ook de meneer met de hoed is er weer.

Het is moeilijk uit te leggen, hoe het is om zoiets mee te maken, maar ik vraag me oprecht af wie er meer genoot deze avond, het publiek van ons of wij van het publiek. Zonder hen kunnen wij immers geen feest maken.
Mag ik dit vertellen? Gezien de lol die mevrouw er zelf om had, durf ik het te doen. Een dame achterin voelt zich blijkbaar zo thuis, dat ze onder haar kleding maar haar bh uitdoet en baldadig als koptelefoon op haar hoofd zet, de cups als oordoppen. Ze moet er zelf erg om lachen. Welja, doe maar of je thuis bent! Een andere dame midden in de zaal gaat staan en brengt een ode aan iemand, die aan zijkant zit. Haar armen uitreikend zingt ze voluit mee met “Diep in mijn hart”. Bij “Mijn Amstelstad” draait ze zich om en als een dirigent stuurt ze de mensen achter haar aan om van links naar rechts in te haken.
Wauw, we kunnen niets anders denken dan: Wat een sfeer deze avond.

Ook voor Marga hebben we het Lieverdje als beeldje. De Westertoren speld zat de hele avond al trots opgespeld op haar revers.

We kleden ons om, zijn moe van een lange dag, maar ook erg gelukkig na zo’n optreden. We pakken alles weer in en kijken uit naar het volgende optreden en eigenlijk zouden we het publiek vanavond zo mee willen nemen.
Het applaus was zeker ook voor hen.