Weesp Grote Kerk

Het is de laatste dag van de Weesper Week. Weesp heeft zich al van zijn beste kant laten zien en vandaag is het de laatste dag van Amsterdam Presenteert. WeesperNieuws Extra doet er dagelijks verslag van met foto’s van onder meer Weespfoto.nl

Hieronder het stukje, dat zij schreven over ons optreden. Een mooi artikel over een optreden, waar ook wij heel erg van hebben genoten.

Amsterdamse gezelligheid met het Zwanenkoor

Vrijdagvond stroomde de Grote Kerk vol met Weespers die wel van een Amsterdams deuntje houden. Het Zwanenkoor uit Amsterdam zong elk lied dat je maar kan bedenken dat maar iets met Amsterdam te maken heeft. Het grote koor kwam met ‘Geef mij maar Amsterdam’ door het middenpad naar voren gelopen en gelijk vanaf het eerste moment was het feest.

Muzikaal leider André Vrolijk had ook nog zijn solo moment. De accordeonist speelde Adiós Nonino, of beter bekend als hét nummer van onze koningin Maxima. De afgeladen kerk was muisstil door het indrukwekkende optreden. Niet veel later stond de kerk weer op z’n kop door het enthousiasme en plezier, dat de koorleden uitstraalden tijdens het zingen van de Amsterdamse kaskrakers zoals ‘Bij ons op de Jordaan’, ‘Amsterdam Huilt’ en de indrukwekkende vertolking van ‘Ik kan blijven kijken naar jou’.”

Wilt u de foto’s bekijken? Klik hier