Den Bosch

Vandaag ging de reis naar Den Bosch. We moesten verzamelen bij de hockeyclub in Amstelveen. Daar stapten we in de bus. André en Maarten (onze drummer) gingen met hun eigen vervoer, zodat ze eerder konden opbouwen.
We moesten optreden in De Azijnfabriek ter ere van het 150-jarig bestaan van een bouwbedrijf. We dachten, dat het wel voornamelijk mannen zouden zijn en dat bleek ook te kloppen. Bovendien was het een receptie. De koorleden werden in de bus voorbereid. We moesten ervan uitgaan, dat er niet geluisterd zou worden en dat het wel rumoerig zou zijn. Eén van de koorleden zei: “We zijn muzikaal behang en worden daar goed voor betaald.”

Eenmaal gearriveerd gingen we meteen door naar het podium voor de soundcheck. Dat ging allemaal goed. Vervolgens zeulden we onze koffertjes naar de zolder. Daar werd ons een heerlijke maaltijd geserveerd.

Toen we verkleed waren en het tijd was om op te gaan treden, moesten we ons dwars door de menigte heen naar het podium begeven. Wat een drukte en wat een herrie. De waarschuwing was niet voor niets geweest. We zongen de longen uit ons lijf, maar er luisterde bijna niemand. Het was wel gezellig, ook bij ons op het podium. Heel anders dan we normaliter gewend zijn en dat was voor sommigen wel even wennen!

Vooraan zat een oude meneer met een paar mensen om zich heen. Hij luisterde aandachtig, zat mee te zingen en was bij tijd en wijle ook geroerd. Later bleek hij de opa van de eigenaar van het bedrijf te zijn. De ouders van de opa waren de oprichters van het bedrijf. En raad eens wat? Die kwamen uit De Jordaan.

Na drie sets zat onze bijdrage erop en konden we nog even een lekker drankje aan de bar halen. Daarna omkleden en weer met de bus naar huis.

Wilt u de foto’s zien? Klik dan hier.