Oudervereniging Sien

Buiten onze optredens om zijn er heel wat mensen bezig voor ons koor en misschien is het wel leuk daar eens wat meer over te vertellen. Te denken valt aan het werk van onze koorleiders. Hans Hähnen en Bert Bos hebben deze taak op zich genomen. Ook ons koor heeft soms te maken met zieken of afwezigheid door omstandigheden. Hans (of assistent Bert) houdt bij wie er wel en niet aanwezig zijn voor een optreden en zorgt dan dat alles goed verloopt op die dag. Hij geeft de kooropstelling aan ons door. Maken we 3 of 4 rijen? Wanneer moeten we klaar staan en het podium op? We zouden niet zonder hem kunnen.

Vandaag gingen we op weg naar bowlingcentrum Mijdrecht voor een optreden bij Oudervereniging Sien. Op hun site kun je lezen, dat dit niet zomaar een Oudervereniging is, maar een vereniging voor ouderen met een beperking.  “Ik ben anders net als jij, jij bent anders net als ik”

We kleden ons om tussen stapels kratten, maar het gebrek aan sfeer wordt goedgemaakt door het sfeervolle zaaltje, waar we mogen optreden.
Voor degenen die ons een beetje volgen, zal het opvallen, dat een bekend gezicht ontbreekt. Het is niet meer Cor Hoop, die begint met ons openingsnummer “Maak het een beetje gezellig”, maar Bert Bos die deze taak met plezier op zich heeft genomen.
Als Nico van Grijswijk zijn nummer over mooie meiden inzet, zien we zowaar een dame in de zaal, die begint te blozen. Ze krijgt het zichtbaar warm van Nico’s gezang. Even later geeft ze Henny Schreurer een staande ovatie. “Prachtig” roept ze. Een bewoner blijkt bijna al onze teksten mee te kunnen zingen.

Voor de glazen klapdeuren zien we de bowling jeugd nieuwsgierig naar binnen kijken. Eén peutertje komt amper met haar heus boven de rand uit en moet steeds mee getrokken worden door haar vader. Na haar toiletbezoek holt ze weer naar de deur om ons te zien. Ons optreden wordt ook buiten de zaal met belangstelling bekeken. De jeugd is onze toekomst bedenk ik me tijdens het zingen.

Maar vandaag omarmden we de verschillen bij Oudervereniging Sien en verlieten wij Mijdrecht, toen voor hen de tafel inmiddels gedekt stond.

Wilt u de foto’s zien? Klik dan hier.