SBS6 Onvergetelijke herinneringen

“In het eenmalige SBS6-programma Onvergetelijke herinneringen staan bijzondere momenten centraal. In samenwerking met Alzheimer Nederland ontvangen Irene Moors, Kees Tol en Jeroen van der Boom in een intieme studio mensen met dementie en hun familie. Samen blikken zij terug op herinneringen die nu nog gedeeld kunnen worden. De herinneringen gaan hand-in-hand met verrassingen die de memoires opnieuw tot leven brengen. Van een bijzondere uitvoering van een memorabel liedje tot het samenbrengen van mensen, die een belangrijke rol speelden bij de herinnering.”
Zo werd het programma aangekondigd. Wij mochten als Zwanenkoor samen met Willeke Alberti de wens vervullen van een meneer, die in De Jordaan geboren is. Een vrolijke afsluiting van een zeer emotioneel en aangrijpend programma.

Doel van het programma was donateurs te werven voor het zo ontzettend nodige onderzoek naar deze verschrikkelijke ziekte, waaraan ook jonge mensen kunnen lijden.

Het was een heel lange dag, maar meer dan de moeite waard. Het Zwanenkoor is er trots op, dat zij een bijdrage mocht en kon leveren. Wij danken SBS6 voor de fantastische ontvangst en de verzorging van deze dag.