Dag van de Mantelzorg

Vrijdag 10 november is de Dag van de Mantelzorg. Dan worden overal in het land de mantelzorgers in het zonnetje gezet. Iedereen weet hoe ontzettend deze mensen dat verdienen.
Stadsdeel Zuid had een dag georganiseerd in Sporthal Zuid. De mensen werden verwend met lekker eten, drankjes en ’s middags ter afsluiting een optreden van Het Zwanenkoor en twee workshops. Een salsa workshop en een zangworkshop. De laatste werd verzorgd door Het Zwanenkoor.

Onder leiding van André Vrolijk werden twee liedjes ingestudeerd “Aan de voet van die mooie Wester” (driestemmig!!) en “Mijn wiegie was een stijfselkissie”. Er werden zelfs solisten gevonden onder de mantelzorgers. Drie dames en twee heren. Het uur was zo voorbij en de mensen vonden het geweldig.

Aan het eind van onze laatste set kwamen alle mensen die de workshop hadden gevolgd bij ons staan. Hun solisten deden het prima en kregen een daverend applaus van de zaal.

Wat een geweldige middag was het geweest voor ons, Het Zwanenkoor, maar vooral voor de mensen, die zich zo ongelooflijk inzetten voor hun naasten.

Een heel mooie ervaring.