De Voedselbank 12 mei

Peter Beense met Het Zwanenkoor

In het Westelijk Havengebied staat een enorme loods van De Voedselbank. Het is het distributiecentrum. Hier werd op deze vrijdag een feest aangeboden aan de vrijwilligers. Mensen konden zich daarvoor aanmelden en dat hadden velen gedaan.

De vrijwilligers gingen eerst lekker eten met z’n allen, natuurlijk met een drankje erbij. Mensen van alle leeftijden, maar vooral ook veel jongeren. Ze hadden het duidelijk heel gezellig met elkaar. Om 18.00 uur ging Het Zwanenkoor 45 minuten optreden. Justin Witte deed het geluid, Maarten Kruijswijk beroerde de drums en André Vrolijk speelde weer prachtig accordeon en dirigeerde en passant het koor. De stemming zat er meteen in en menig voetje ging van de vloer.
Vervolgens kwam Peter Beense optreden. Hij deed eerst twee nummers samen met het koor. Hij begon met “Ik kan blijven kijken naar jou”, wat een eigen nummer van hem is. Daarna volgde nog “Aan de Amsterdamse grachten”.

Het koor mocht toen een drankje gaan nuttigen, terwijl Peter Beense nog een heerlijk feestje ging bouwen. Om 20.00 uur moest hij weg, maar toen ging het feest nog even door.

Het was een ontzettend leuk optreden.

Wit u de foto’s bekijken? Klik dan hier