De Zonnebloem Spanbroek

Het koor ging op weg naar Spanbroek voor een optreden van een afdeling van de Zonnebloem.
Er was aan ons gevraagd om met meerdere koorleden in één auto te gaan reizen, want de afstand was ongeveer 60 kilo meter. Daar aan gekomen bleek het een prachtige locatie. Heb ik nog nooit zoveel koorleden in korte broek gezien (wat een melkflessen).
De zaal was half gevuld met publiek, toen wij aankwamen. Het werd een half uur voor aanvang van het optreden een heel volle zaal. Het waren zeker 200 toeschouwers. Het waren die dag zomerse temperaturen. Het was m.a.w. bloedheet.

Omkleden en de Jordaan kleding aan. Dus de korte broek werd een lange broek, hemd, gilet en das, maar gelukkig geen pet. De vrouwen gingen zich ook omkleden (en ook zij hebben het gelukkig niet koud gehad). Ons optreden kon beginnen.

Het voordeel van de zomerse warmte is, dat de stemmen van het koor al warm waren, dus inzingen (even de stembanden los zingen) hoefde niet. Het resultaat was een goed optreden voor een geweldige zaal. Mensen die heerlijk mee zongen en ons bij elk lied beloonden met een warm applaus. Na afloop werden wij door iemand, die ons ook had aangekondigd, bedankt voor het geweldige optreden. Zij vertelde ons, dat wij zeker nog een keer terug moeten komen.

Kortom een geslaagde warme dag. OP NAAR HET STRAND (Dat hebben we wel verdiend.)

Wilt u de foto’s bekijken? Klik dan hier.