DWDD – Eberhard van der Laan

Een uitermate droevige gebeurtenis was de aanleiding voor dit optreden. Onze beschermheer en burgervader was de avond ervoor overleden. De stad rouwt. Hij was ongekend geliefd. Amsterdammer onder de Amsterdammers. Wat een verlies en wat een verdriet voor zijn vrouw en kinderen.

‘s Ochtends had F. Starink een persoonlijke tekst gemaakt op “Amsterdam huilt”. Het zou gezongen worden door Glennis Grace, opgegroeid in De Jordaan. Het Zwanenkoor mocht samen met De Leger des Heils Amsterdam Staff Songsters en het koor van de Nationale Opera met haar meezingen. Glennis Grace vertolkte het zo mooi. Iedereen stond met kippenvel. Het werd een prachtige uitzending die afgesloten werd met een lied van de lievelingsband van de burgemeester, Arcade Fire. Het slot van het lied Everything Now werd meegezongen door de gezamenlijke koren.

Een indrukwekkende uitzending.

Het is stil in Amsterdam, Amsterdam huilt.