Heel Holland zingt Hazes

Heel Holland zingt Hazes is een jaarlijks terugkerend festijn in de Ziggodome. Het Zwanenkoor mocht dit jaar op drie dagen een bijdrage leveren en wel op 10, 11 en 18 maart.
Bij binnenkomst van de bezoekers moesten de koorleden elk half uur een kwartier optreden. Daar tussendoor verspreidden de koorleden zich in de hal om de bezoekers welkom te heten.

Vrijdagavond 10 maart was het vreselijk weer. Regen, harde wind en zelfs sneeuw. Men kwam verkleumd binnen, maar bij de klanken van Het Zwanenkoor gingen de beentjes van de vloer en werd er lekker meegezongen en gedanst. De sfeer zat er meteen in.

Gelukkig zat het weer de andere avonden mee.

De opmerkingen varieerden van “Wat zien jullie er leuk uit.” en “Komen jullie uit Volendam?” tot “Bent u een zigeuner?”.

Voor wie wilde was er vrijdagavond en kaart beschikbaar. Een flink aantal koorleden heeft daar gebruik van gemaakt.

Het was heel leuk om te doen.