Mevrouw Polderman Goes

Mevrouw Polderman werd vandaag (29 maart) 82 jaar. Haar tachtigste verjaardag kon niet gevierd worden vanwege Corona. Daarom had haar zoon, één van onze grote sponsoren, bedacht, dat het nu alsnog moest gebeuren. Een optreden van Het Zwanenkoor zou de grote verrassing voor haar zijn. Nou een verrassing werd het zeker!
In de bus naar Goes. Daar moesten we heel stil via de achteringang naar binnen. De ruimte werd halverwege gescheiden door een gordijn. André en Maarten moesten zo geruisloos mogelijk opbouwen, terwijl de koorleden zich gingen verkleden. Ook dat moest heel stil. De ruimte was klein, dus opstellen in vier rijen hadden we bedacht. Zelfs dat lukte niet. Het moesten 5 rijen worden. Zonder morren volgde iedereen de aanwijzingen op. Chapeau!

Gijs, die sprekend op de vader van de jarige leek volgens haar, ging alleen via de voordeur naar binnen. Hij maakte er een hele act van. Hij zei, dat hij alleen was en dat het hele koor laten komen niet was gelukt. Hij wilde wel een paar liedjes zingen.
Toen hij zijn eerste refreintje had gezongen, ging het gordijn open en stond daar opeens Het Zwanenkoor. De verrassing was een groot succes.

Het werd een ontzettend gezellige middag en iedereen was heel blij. Jan, onze sponsor, zei dat hij totaal verrast was, dat zijn moeder in de polonaise ging. Dat had hij nog nooit meegemaakt.

Het was een zeer geslaagd feest.