Hof van Sloten

Het Zwanenkoor heeft de laatste jaren vaker in Hof van Sloten gezongen. Het gebouw was al helemaal in Kerstsfeer.  Er stonden in de hal twee prachtig opgetuigde kerstbomen. Een warm welkom voor de zwanen, die de bewoners een vrolijke Amsterdamse middag gingen bezorgen.

De zaal was ook prachtig versierd met kerstbomen en rode en gouden ballen aan het plafond. Het was bomvol  met bewoners en hun visite. De stemming zat er vrijwel meteen in. Er werd meegezongen, waar dat mogelijk was en iedereen genoot overduidelijk.  Een van de bewoners stond af en toe op om gezellig mee te wiegen. Een andere dame, die voor de gelegenheid in een feestelijk glitter vestje was gekleed, zong vrijwel alle liedjes mee. Er werd zichtbaar genoten van deze middag.

Tijdens de pauze kwam het verzoek een kerstliedje te zingen.  Het koor gaf daar natuurlijk graag gehoor aan en zong “Kerstmis in de Jordaan”.  Het bracht in de zaal ontroering teweeg. Iedereen voelt de verwachting van kerstmis en het simpele genieten van de kerstsfeer.  Een heerlijke, dankbare middag.