Met Waylon in Ahoy

Soms komt er iets op je pad, dat echt helemaal te gek is. Dat gebeurde Het Zwanenkoor.

Al eerder mochten we met Waylon optreden bij “Matthijs gaat door”. Dit heeft ertoe geleid, dat we gevraagd werden om een bijdrage te leveren aan de twee concerten van Waylon in Ahoy op 11 en 12 november. Hoe fantastisch is dat?

Woensdag 9 november moesten we naar de oude KRO-studio in Hilversum. Een koor is normaal al moeilijk te versteken, laat staan in zo’n immense ruimte als Ahoy. De oplossing is dan om het koor op te nemen en dat tijdens het concert mee te laten lopen met het live zingen. Deze opnames werden in Hilversum gemaakt. Heel leuk om te doen, maar het echte werk moest nog komen.

Vrijdag 11 november vetrokken we om 10.45 uur met de bus naar Ahoy. ’s Middags was de doorloop. Zo noemen ze dat als het hele programma gerepeteerd wordt. André en Waylon deden twee nummers samen. Daarna kwam het koor erbij voor een medley van vier nummers, waarbij Waylon de coupletten voor zijn rekening nam. Daarna nog samen met Waylon “Ik zie het rode licht” van André Hazes en wij waren klaar.

Grappig was, dat we allemaal een koptelefoon op kregen met rood verlichte rand. Dat zag er komisch uit.

Na de doorloop gingen we eten en toen was het tijd onze Jordaankleding aan te trekken. We moesten wachten in een lange rij, totdat we aan de beurt waren om het podium op te gaan. In de zaal waren meer dan 5000 mensen. Wat een ervaring! Zo’n Amsterdams koor in Rotterdam!

Na het optreden terug in de bus. André op de achterbank met zijn accordeon en natuurlijk zingen tot we thuis waren. Geweldig.

Zaterdag 12 november. Geen doorloop, maar alleen het concert. Er waren vandaag ruim 15.000 mensen. Na ons aandeel in het programma mochten we de rest van het concert bijwonen. Ook mochten we blijven bij het miniconcert, dat Waylon na afloop nog gaf voor de mensen, die een golden kaart hadden. Superleuk!

Wat een energie heeft die man en wat is hij goed. Daarnaast is hij ook nog eens heel aardig. Wij zijn helemaal fan van hem geworden (Als we het al niet waren.)

Ook nu weer terug in de bus: André spelen en wij zingen tot we op de parkeerplaats waren en allemaal met ons eigen vervoer huiswaarts keerden.

Het was een ongelooflijk mooie ervaring!