MS de Jordaan

Het Zwanenkoor heeft een nieuwe hoofdsponsor! En wat voor één! Het is MS de Jordaan, dé Amsterdamse feestboot! Dat past natuurlijk geweldig bij zo’n Amsterdams Jordanees koor.

Om dit te vieren bood Petra Ruijs van MS de Jordaan ons een sponsorvaart aan. Geweldig!

Alle sponsoren, schenkers en anderen, die ons steunen, werden uitgenodigd. Velen gaven gehoor aan de uitnodiging. Voorafgaand aan de vaart werden buiten wat foto’s gemaakt. Het weer zat mee. Er was een zonnetje en de lucht was helder. Veel verbaasde toeristen maakten ook foto’s en sommigen wilden ook met ons op de foto.

Toen rond 18.30 uur iedereen aan boord was, begon de vaart over het IJ onder het genot van een hapje en een drankje. André begon te spelen en de sfeer zat er meteen in. Maartje van Weegen, die ook aanwezig was, interviewde Petra Ruijs en vroeg waarom zij Het Zwanenkoor was gaan sponsoren. Kern van het verhaal: Zij wil graag iets terug doen voor de stad en de ouderen. De doelstellingen van Het Zwanenkoor sluiten hierbij helemaal aan.

De Zwanen waren allemaal in Jordaan Rood gekleed en natuurlijk werd er gezongen. Toen Piet Uijtendaal “Liefde” ging zingen, kwamen alle Zwanen om hem heen staan om mee te zingen. Het klonk zo verschrikkelijk mooi! Kippenvel!

André was trots op zijn koor en de genodigden waren zeer enthousiast.

Rond 20.00 uur waren we weer terug bij de steiger. Wat was het ongelooflijk mooi en gezellig! Iedereen heeft genoten, Niemand uitgezonderd!

Wilt u de foto’s bekijken? Klik hier.