Reinalda huis Haarlem

Reinalda is een zorghuis in Haarlem, waar het koor al meerdere keren heeft opgetreden. Het is ons laatste optreden, voordat we 18 februari met een nieuwe reeks voorstellingen naar de Rode Hoed gaan. Het bijna complete programma voor de Rode Hoed werd vandaag gespeeld en gezongen.

Alle muzikanten André Vrolijk accordeon, Maurizio Mantile toetsenbord, Kees van Lent percussie en onze geluidsman Justin Witte waren hierbij aanwezig. De spanning is bij iedereen toch voelbaar. Bij het soundchecken zat de zaal van het Reinaldahuis al behoorlijk vol en het koor kreeg een dankbaar applaus bij de liedjes, die werden gezongen tijdens de geluidscontroles.

Daarna omkleden en optreden voor de inmiddels bomvolle zaal. Op de galerijen hadden bewoners al plaatsgenomen om van bovenaf alles goed te kunnen zien en horen.
Het liep als een trein, de mensen in de zaal zongen heerlijk mee met de Jantjes, de acts waren hilarisch en werden met gelach ontvangen.
Kortom het was een geslaagd optreden. De bezoekers deelden complimentjes uit en zeiden: Als dit de generale is dan wordt de Rode Hoed geweldig!

Leuk om te horen! De kleine onvolkomenheden werden alleen door de koorleden en de muzikaal leider opgemerkt en daar wordt nog aan gewerkt.