Paradiso Zangeres zonder Naam

Op 23 oktober we zijn aanwezig bij de Tribute aan de Zangeres zonder Naam en daar mogen we het voorprogramma doen. Stipt op tijd verzamelen alle koorleden zich voor Paradiso. Het is zoeken door de smalle gangetjes naar onze kleedkamer en die blijkt niet bepaald ruim. We passen er nooit met zijn allen in. Maar een andere kleedkamer is niet voorhanden en dan doen we als koorleden ook niet moeilijk. Hier en daar worden, in de hoekjes die in de gangen vrij zijn, de koffers geopend en wordt de kleding uitgehangen. Tijd voor een drankje. Dan zien we al de eerste artiesten, die ’s avonds zullen optreden en dringt de geur van de Indische vegetarische rijsttafel onze neus binnen. En het ruikt goed.
Met al die mensen, die nog even moeten repeteren, kan het niet anders, dan dat programma uitloopt. Het is aan Andre te danken, dat we ook nog wat hebben kunnen eten van die heerlijke rijsttafel. Tenslotte moesten wij na het door ons verzorgde voorprogramma ook weer als eerste op voor het hoofdprogramma.

Wat een sfeer tijdens dat voorprogramma! Elly zet met het eerste nummer “Amsterdamse grachten” Paradiso al op zijn kop. Iedereen zingt en walst mee. En door de geweldige setlist van André blijft dat zo ook tot aan ons laatste nummer.
Na een korte pauze moeten (of misschien moet ik zeggen mogen) we het podium weer op en zijn we er het hele programma getuige van hoe bezoekers van deze voorstelling genieten van de hits van de Zangeres zonder Naam. Iedereen zingt luidkeels mee.
De muzikanten zijn geweldig en dat merken de artiesten ook. Men vraagt naar de naam van deze band, maar die is er niet, dus is André vanavond muzikaal leider van de band zonder naam (nee, ik bedoel niet BZN). Natuurlijk weten wij de namen van de bandleden wel: Jean Louis van Dam – keyboard, Edwin Corzilius – bas, Maarten Kruijswijk drums en Hans Vrolijks – gitaar. Allemaal top muzikanten!

Zeer voldaan gaan we naar huis en komen er al berichtjes binnen, dat we te zien waren op SBS6 bij Shownieuws.

Maar voor wie er niet bij kon zijn, 19 november om 18.10 wordt het uitgezonden door Omroep MAX.

Wilt u de foto’s bekijken? Klik dan hier.