De Klinker

Het is elk jaar heerlijk om naar De Klinker in de Borgerstraat te gaan. Maria zorgt er met haar vrijwilligers voor, dat alles goed geregeld is en dat de bezoekers een super gezellige middag hebben.

Leuk is, dat onze muzikaal leider, André Vrolijk, in deze buurt is opgegroeid. Zijn ouders hadden hier een café dat “De vrolijke noot” heette. Een beetje thuiskomen dus.

Zoals altijd was de zaal afgeladen vol. Er kon echt niemand meer bij. We brachten hier enkele nummers, die we ook in de Rode Hoed gaan doen. Twee daarvan heeft Het Zwanenkoor nog nooit eerder gezongen. Het was dus best spannend hoe de mensen dit zouden vinden. We werden gerust gesteld. Ze vonden het prachtig!
Aan het eind van de middag hield een meneer een emotioneel pleidooi voor de herdenking van de februari staking. Wat kon Het Zwanenkoor anders doen, dan als toegift “Amsterdam huilt” zingen. Een aantal mensen was zichtbaar ontroerd.

We kijken terug op een prachtige middag.