Amsterdam Diner

Het Amsterdam Diner wordt dit jaar voor de 25ste keer georganiseerd en de opbrengst van het diner wordt elk jaar geïnvesteerd in een Aids-gerelateerd project.  Dit jaar gaat de opbrengst naar de gezondheidszorg in Kenia.

De koorleden kregen allemaal een headset op. Wat natuurlijk een nieuwe ervaring voor hen was. Het geluid moest natuurlijk van te voren worden gecheckt maar daar was weinig ruimte voor, omdat een strenge floormanager er op toezag dat alles op tijd zou verlopen. Dus snel omkleden, opnieuw de headset laten opzetten en naar het midden podium van de gigantische zaal waar het koor tijdens de binnenkomst van gasten op het zou opgetreden.

Tijdens het optreden van Het Zwanenkoor kwamen ca. 1.100 personen binnen. Sommige gekleed in prachtige haute-couture en anderen in mooie feestkleding. Uitbundige dames met bonte veren aan wezen de dames en heren hun stoeltjes aan de mooi gedekte tafels. We kregen de gelegenheid 30 minuten liedjes uit ons uitgebreide repertoire te laten horen en dat werd duidelijk door de gasten gewaardeerd. Na ons optreden, toen de koorleden het podium verlieten, werd er door veel gasten nog spontaan geapplaudisseerd.

Nadien was er nog een lekker maaltijd verzorgd in de crewkantine. Kortom een geslaagd optreden.