Reuring Festival Purmerend

Reuring is een internationaal zomerfestival, dat sinds 2002 ieder jaar voor de zomervakantie (dit jaar van donderdag 22 juni t/m zondag 25 juni) plaatsvindt in Purmerend op binnen- en buitenpodia op diverse locaties in de stad en in festivalhart in het Leeghwaterpark. Tienduizenden bezoekers genieten hier van grote en kleine (straat-) theatervoorstellingen en live muziek tijdens dit meerdaagse festival.

Op de eerste avond  stond Het Zwanenkoor op het hoofdpodium in het Leeghwaterpark  samen met de artiesten Willeke Alberti, Mieke Stemerdink en Bob Fosco. Met hen hebben we vele liedjes uit het brede Amsterdamse repertoire gezongen. Het was een zeer warme dag en de verwachtingen waren dan ook hoog gespannen. Maar voordat het koor kon soundchecken begonnen het te waaien en flink te regenen. Volgens de buien radar zou het tegen zes uur weer droog zijn, zodat er alsnog het geluid getest kon worden. Gelukkig liep dat allemaal voorspoedig en om half negen opende het koor met het traditionele openingsnummer “Maak het een beetje gezellig”.

Het publiek kwam aan stromen en zong lekker mee met de bekende nummers en het beloofde een uitermate gezellige avond te worden. Na de pauze begon het echter hard te waaien en   flink te motregen. Na een warme dag kwam de verkoeling als een opluchting, maar de temperatuur zakte aanzienlijk. Wat ons betreft had het wel even mogen wachten tot na ons optreden. Helaas, dat was niet het geval dus veel toeschouwers verlieten het festival terrein. Gelukkig bleef een grote groep naar ons luister en bleef tot het eind gezellig polonaise lopen en meezingen. Het was al met al een goed optreden. Het weer kunnen we helaas niet regelen.