De Drie Hoven

Na een pittige eerste repetitie van het seizoen om kennis van de muziek en de teksten weer te toetsen, was dit ons eerste optreden na een warme verdiende vakantie.

De Drie Hoven is een zorghuis in Amsterdam Nieuw-West en werd tussen 1971 en 1975 gebouwd. Helaas staat De Drie Hoven  op de nominatie om eind 2019 gesloopt te worden. De bewoners zullen dan naar  een van de andere huizen van de Amstelring in Amsterdam verhuizen.

Het was ons eerste optreden in dit huis en het zal dus waarschijnlijk ook de laatste keer zijn, dat we hier optreden. We werden op de tweede verdieping met applaus ontvangen in een smalle, lange zaal.  We waren door vakantie en door ziekte niet met alle leden aanwezig, maar dat was geen probleem, want er was maar beperkte ruimte voor het koor.

Door de eerste repetitie is iedereen weer voldoende bij stem en liep het programma helemaal naar wens.  De bewoners  zongen bekende liedjes lekker mee en genoten zichtbaar van deze vrolijke middag.  Heerlijke start van het seizoen om de bewoners van De Drie Hoven zo’n fijne middag te bezorgen.