Down the Rabbit Hole – Beuningen

Het DTRH festival wordt op een heel groot terrein gehouden, waar in drie dagen zeker 130.000 personen zich tussen de tientallen podia en tenten van het ene muziekspektakel naar het andere bewegen.  Veel mensen kamperen op het festivalterrein en verblijven er de hele periode. Er zijn tientallen eet- en drinkgelegenheden en andere voorzieningen, die het festival tot een groot feest maken.

Het Zwanenkoor staat voor het eerst op dit grote festival , waar in de loop van de jaren veel bekende artiesten en muzikanten hebben opgetreden.  Een enorme uitdaging om dit mee te maken. Het Zwanenkoor zingt samen met Wende Snijder en Thijs Boontjes liedjes van het bekende Zwanenkoor repertoire.

Het koor vertrok om 11 uur al uit Amsterdam om op tijd in Beuningen aan te komen. Bij de ingang van het festival terrein hebben de beveiligers zich even afgevraagd wat die bus met ouwe knarren daar deed, maar dat vragen ze zich vast niet af bij de Rolling Stones en dat zijn nog wel leeftijdgenoten.

Rond 1 uur soundchecken, maar ook vandaag speelde de regen ons parten dus werd het een korte soundcheck, maar zelfs onze soundcheck trok al veel belangstelling. De buien radar gaf aan dat het rond 3 uur helemaal droog zou zijn. Via een app. werden de bezoekers op de hoogte gehouden van de artiesten die optraden. Het Zwanenkoor was als verrassing aangekondigd, dus de mensen kwamen nieuwsgierig aanstromen om te  horen wat wij te bieden hadden. Onder grote belangstelling en gejuich werd het koor aangehoord en werd meegezongen met de bekende liedjes. Thijs Boontjes en Wende konden ook rekenen op veel bijval.

De weergoden waren ons welgevallig en het optreden was een groot succes. De mensen waardeerden het enorm. Er is duidelijk behoefte aan bekend Amsterdams–Nederlands repertoire.