Het Risdamhuis

Het Risdamhuis in Hoorn is een huis voor dementerende ouderen. Heel kleinschalig.

Mevrouw Kerlen had ons gevraagd te komen had ons gevraagd te komen optreden met max. 30 koorleden. Dit vanwege de beschikbare ruimte. Haar man woonde al heel lang in dit huis en zij waren 55 jaar getrouwd. Wij boden hen ter ere van dit feit een boek en een Cd aan, waar ze heel blij mee waren.

Het werd een heel bijzonder optreden. Een kleine ruimte en mevrouw en meneer Kerlen op de eerste rij. Meneer Kerlen kon niet meer praten, maar hij zong sommige en floot een aantal liedjes mee. Helemaal op de juiste toon. Een ontroerende ervaring.

Een mevrouw, die achteraan zat, kende nagenoeg alle liedjes en zat heel vrolijk mee te zingen.

In de korte pauze kregen de bewoners een advocaatje en een hartig hapje.

Daarna zongen we weer uit volle borst verder. Wat genoten de mensen. Enkelen gingen zelfs staan om mee te bewegen op de vrolijke klanken.

Wat een prachtige middag was het!