Matthijs gaat door

Wat een belevenis was dat! Het Zwanenkoor was gevraagd mee te werken aan het programma van Matthijs van Nieuwkerk “Matthijs gaat door”. Aan het eind van dat programma zit het item “Bandje in de wolken”. Het is een ode aan Henny Vrienten. Zijn droom was om in de hemel te kunnen spelen met een band van allemaal overleden grootheden uit de muziek. Elke uitzending wordt zo’n grootheid centraal gezet. Dit keer was het André Hazes. Waylon zou “Ik zie het rode licht” van Hazes gaan zingen. Tot dat moment zaten de zwanen verspreid tussen het publiek met sjaals om en jasjes aan, zodat niet zichtbaar was dat er een koor was.

In een korte break werden de zwanen in groepjes gezet en mocht de koorkleding zichtbaar worden. Waylon ging het lied zingen, wat hij echt fantastisch deed. Aan het eind wordt het refrein herhaald.
Op dat moment zingt Het Zwanenkoor Waylon toe: “Hij ziet het rode licht, de gordijnen zijn gesloten voor hem, hij weet jij ligt daar op je bed, met die kerels om je heen, hij weet hij moet gaan lopen, want hij wil jou niet kopen, toch wacht hij nog heel even, op een glimp van jouw gezicht”.

Dan sluit Waylon weergaloos af.

Het was een hele onderneming. Vrijdag een halve dag repeteren en zaterdag de hele dag opnames. Maar het was zo ongelooflijk gaaf en we hebben zo genoten. Iedereen die aan het programma mee deed, was heel aardig en we werden goed verzorgd.

Nadat het ’s avonds was uitgezonden stroomden bij iedereen de reacties binnen. Zo leuk!!!

We hadden dit voor geen goud willen missen.