Openluchttheater Elsrijk Amstelveen

De dag begon wat bewolkt, maar de zon kwam steeds meer om de hoek kijken. Wat een feest om weer op deze prachtige, idyllische plek te mogen optreden. Het is een verborgen pareltje.

Elsrijk wordt geheel gerund door vrijwilligers! Het was verwaarloosd, maar sinds drie jaar worden hier weer prachtige voorstellingen gegeven.

Rudolf Switser (van Elsrijk) heeft een tekst gemaakt over Elsrijk op de melodie van Het Dorp van Wim Sonneveld. Hier opende hij de middag mee. Hij werd begeleid door André Vrolijk (onze muzikaal leider) en Maarten Kruijswijk (onze drummer). Bijzonder!

Daarna was het de beurt aan Het Zwanenkoor. De bezoekers zaten heerlijk in het zonnetje of lekker in de schaduw.
Het koor stond in de blakende zon en de zweetdruppeltjes parelden bij een aantal van ons langs het gezicht. Maar dat verhinderde niet, dat we de sterren van de hemel zongen en speelden. De sfeer was top.

Wij hadden ook een bijzondere gast. Boris Lange, frontman van Youtube kanaal Flabber. Hij zong Amsterdamse Grachten. Voor een serie van dat kanaal wordt hij steeds in ongemakkelijke situaties gebracht en dit was er één van. Hij had ook al een repetitie van ons bijgewoond en vond dat topsport!

Natuurlijk kwam ook ons eigen repertoire ruimschoots aan bod.

Het was een fantastisch optreden.