Westerkerk

De Westertoren en de Jordaan zijn voor ons koor belangrijk. We zingen er vaak over. Hoe bijzonder dan, dat je een kerstshow mag doen in deze buurt en deze kerk.

Maar zoiets gaat niet vanzelf. En Ineke mag wel eens vermeld worden. Waar wij gewoon opkomen, repeteren en gaan staan op de tijd, dat we worden verwacht, denkt zij aan al die dingen, waar wij niet bij stilstaan. Is er eten, is er geluid, horen we wel de muziek, zijn we goed uitgelicht en niet onbelangrijk wordt ons koor wel genoemd. Zelfs voor optredens rent ze nog heen en weer en wordt haar naam geregeld geroepen. Een taak waar je stressbestendig voor moet zijn en waar je een grandioos organisatietalent voor moet hebben.
Zo ook deze donderdag middag. Er is besloten, dat we net als een kerkkoor op het balkon komen te staan. Lastig want we missen zo wel de connectie met artiesten en de muzikanten en wij hebben geen dirigent. Ook blijken we geen pauze te hebben. Dus plassen of wat drinken tussendoor is dit keer niet mogelijk. De eerste rij heeft, omdat ze bij de balustrade staan, ook geen stoelen. Dus besluiten we solidair allemaal te blijven staan. Dat blijkt in de praktijk toch nog best een uitdaging voor sommigen. Iets om te evalueren na afloop. Maar wat is het optreden magisch in deze kerk. Wat klinkt “Liefde” gezongen door Piet mooi en  wat een kippenvel als we voluit “Gloria in Excelsis Deo” zingen.

Jammer genoeg missen we dit keer wel de geweldige optredens van de artiesten, want die kunnen we niet zien deze avond. Het applaus dat we krijgen maakt dat echter allemaal goed.

En …….. morgen krijgen we nog een herkansing in Heiloo

Wilt u de foto’s zien? Klik dan hier.