Amsterdam Museum

Precies 743 jaar geleden kreeg Amsterdam haar stadsrechten. Ter ere hiervan was er in het Amsterdam Museum een middag georganiseerd, waarbij Het Zwanenkoor drie keer 20 minuten mocht optreden. We hadden geluk, want steeds als wij gingen zingen, was het droog en konden mensen op de binnenplaats staan of zitten. Er brak zelfs en zonnetje door.

Elke keer bleven er heel wat mensen staan luisteren en genieten. Onze presentator Piet Bood kondigde de nummers zowel in het Nederlands als in het Engels aan, waarbij hij hier en daar een grap niet schuwde. Ook de toeristen konden het Amsterdamse lied waarderen. We stonden onder de arcade bij het restaurant, die een prachtige akoestiek bleek te hebben. Het was behoorlijk fris, maar dat weerhield ons er niet van de sterren van de hemel te zingen.

Het was een ontzettend leuke middag en ……… volgend jaar mogen we terug komen! Hoe leuk is dat?