Het Koor

Het Zwanenkoor is een Amsterdams koor – opgericht in de Jordaan – en zingt al ruim vierendertig jaar hét Amsterdamse lied. Muzikaal leider André Vrolijk stelt jaarlijks een afwisselend en gevarieerd programma samen. Naast de typisch Amsterdamse en Jordanese inhakers, van o.a. Willy Alberti, Johnny Jordaan en Tante Leen, wordt er ook een selectie gemaakt uit de grote verzameling liedjes die ons land rijk is, bijvoorbeeld van Wim Sonneveld.

Jaarlijks verzorgt het koor zo’n 30 optredens, een groot deel daarvan vindt plaats bij verzorgingstehuizen en tehuizen voor geestelijk en lichamelijk beperkten. Daarnaast vinden er jaarlijks ook nog andere bijzondere optredens plaats, een aantal hoogtepunten uit de afgelopen jaren worden bij de geschiedenis beschreven. Klik hier.

Het Zwanenkoor