Rode Hoed V 2 april 2023

En dan, voordat je het weet, is daar de laatste voorstelling. Altijd in trek, want de laatste is altijd het eerste uitverkocht. Het was de 172e voorstelling van Het Zwanenkoor in de Rode Hoed. Er zijn nog koorleden, die ze allemaal hebben meegemaakt! Hoe bijzonder is dat?

In de foyer speelde het orgel van Ruud Brienen om het wachten muzikaal te omlijsten. Om 14.00 uur gingen de deuren van de zaal open en stroomde het publiek binnen. Wat een gezelligheid meteen.

Het koor deed zijn uiterste best om het nog beter te doen dan de vorige keren. Dat lukte opperbest.
De presentator was Yvon Jaspers. Met haar presentatie was zij een extra vrolijke noot. Zij probeerde André binnen te hengelen voor haar programma “Boer zoekt vrouw…”. Dat leidde tot grote hilariteit bij zowel het koor als het publiek. Jammer genoeg lukte dat niet!
Het Duet van de Parelvissers werd zeer gewaardeerd door het publiek en kreeg zelfs een staande ovatie.

Helaas zou later blijken, dat deze prachtige reeks concerten werd overschaduwd door een tragische gebeurtenis.
Er bleven tijdens de voorstelling twee gereserveerde plaatsen vrij op de eerst rij. Die plaatsen waren voor Joop en Beppie. Beppie was een groot fan van André en van Het Zwanenkoor en bovendien een heel bekend iemand in de Jordaan. Heel regelmatig was zij ook te horen op Radio NH in het agendaprogramma.
Die middag, toen zij stonden te wachten op de taxi om naar de Rode Hoed te gaan, kreeg Beppie een zwaar herseninfarct. Zij is hieraan op 6 april overleden. Het was een ontzettend lieve, positieve vrouw.
De bloemen en ingelijste foto’s, die zij bij zich had, heeft zij niet meer persoonlijk kunnen geven.

Wilt u de foto’s bekijken? Klik dan hier.