Rode Hoed I 5 maart 2023

Na maanden intensief repeteren o.l.v. André Vrolijk onze muzikaal leider is het dan eindelijk zo ver! De première van ons nieuwe programma “Amsterdam jij bent een wonder” in de Rode Hoed. Vooral voor de nieuwe koorleden is dit een heel bijzonder moment. Het is zo bijzonder en dat kun je niet uitleggen. Dat moet je meemaken.

De bezoekers staan al lang van tevoren te wachten tot de deuren van de zaal open gaan. Het draaiorgel van Perlee brengt hen alvast in de stemming.

Na de soundcheck gaan we naar boven om ons om te kleden. Dan naar beneden, wachten in de gang en daarna zingend het podium op. Onze voorzitter, Carmen Westra, heet iedereen welkom en legt nog even de regels uit. En dan is het tijd om de presentator aan te kondigen. Een spannend moment.

Dit keer was onze presentator niemand minder dan Waylon.

Wat deed hij het fantastisch. Heel ongedwongen en zo leuk. Aan het einde van de voorstelling, nadat Carmen hem had bedankt, werd hem natuurlijk gevraagd of hij ook nog iets wilde zingen.

Het werd: “Ik voel me zo verdomd alleen.” Dat werd door de zaal uit volle borst meegezongen. De reacties na afloop waren overweldigend. Wij zijn heel blij met deze première!

Op naar de volgende 4 voorstellingen……….

Wilt u de foto’s bekijken? Klik dan hier.